Membership

末日聖徒イエス・キリスト教会の信者のただのもう一人で、個人的に意見を風に当てつつです。
I am just another member of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints airing my personal opinions.
This "hands-on" is in the form of what we call a personal testimony.
この「ハンズオン」は、個人の証という形に作って行きます。

My personal ideas and interpretations.
個人の発想と解釈です。

I hope it's useful. If not, I hope you'll forgive me for wasting your time.
お役立つ物ならば、うれしく存じます。そうでなければ、あなたの時間を無駄に費やしてもらってしまって、申し訳ございません。

Above all, don't take my word for the things I write. Look the scriptures up yourself. Your opinion of them is far more important to you than mine.
何よりもここに書いているものそのままだと思わないでください。参考の聖句を是非調べて読んでください。私の意見よりはあなたに対して価値があるのはあなたの意見です。

Sunday, August 7, 2016

God is -- 神はおられる

Posting some Gospel principles in Japanese and English:
イエス様(いえすさま)の 福音(ふくいん)の 原則(げんそく)の 一部(いちぶ)を 日本語(にほんご)と 英語(えいご)にして 投稿(とうこう) いたします。

There is a God.
神様(かみさま)が おられます。

He exists.
存在(そんざい)して おられます。

He created our spirits.
私達(わたしたち)の 魂(たましい)を 創造(そうぞう)なさいました。

He is our Heavenly Father.
その神様が 私達の 天(てん)の お父様(おとうさま)で ございます。

We are His spirit children.
私達は その霊(れい)の 子供(こども)たちに なります。

He loves us.
私達を 愛(あい)して おられます。

He wants us to be happy.
私達の 幸(しあわ)せを 願(ねが)って おられます。
つまり、私達が 幸せに なって 欲(ほ)しいと 望(のぞ)んで いらしゃいます。

Our Heavenly Father has a body of flesh and bone.
私達の天のお父様は骨肉(こつにく)の体(からだ)を持(も)っておられます。

His body is perfected and glorified.
その御体(みからだ)が完全(かんぜん)になって、栄光(えいこう)に満(み)ちておられます。

He knows our hearts.
私達の 心(こころ)を ご存知(ぞんじ)です。ご理解(りかい)してくださいます。

He knows our suffering and sorrow.
私達の 苦(くる)しみと 悲(かな)しみを ご存知 です。

He weeps with us.
私達と 一緒(いっしょ)に 泣(な)かれます。

He rejoices with us.
私達と 一緒(いっしょ)に お喜(よろこ)びに なって くださいます。

He especially rejoices with us when we do what is right.
特(とく)に、 私達が 正(ただ)しいことを 行(おこな)うとき、 一緒に 喜んで くださいます。


No comments:

Post a Comment

I have no problem with differences of opinion, but seriously abusive comments will get removed when I have time.